چهارشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۸۵

یکسال جدید

به گذشته نگاه میکنم
دور می شوم از کنار یادها
بر بلندای روحم
به اوج هستی نظر می اندازم
آفرینش را معنا میکنم
در خود
هماندم به کویر خشک واژه می رسم
تفسیر زیباییها و زشتیها
بر تارک این تاریخ
نقش بسته
می بینم
کوروش را
بزرگ و با صلابت
می رهاند از بند
قوم یهود را
ارج می نهد انسانیت را
داریوش بزرگ را
که فقط به جهانگشایی می اندیشد
به فرزندش نگاهی می اندازد
و می خواهد که ادامه دهد راهش را
خسته ام
از این جنجالهای بی عشق
خسته ام
از شهرهای ویران
خسته ام
از آتش سوزی آتن
می سوزد اعتقادم
در میان معبد شعله ور از خشم خشایار
قسم می خورم که انتقامش را
بگیرم تا نهایت سقوط انسان
خسته ام از این انتقام
دلگیرم از این نفرت
می پوشانم چهره ام را
از اندیشه
بر میگردم
جبران میکنم
شاید....

۳ نظر:

رهگذر گفت...

نه نخوندم
اما می خونم
سال نوی شما هم مبارک

ناشناس گفت...

salam agha! man dashtam search mikardam ke etefaghi be webloge shoma barkhordam,mishe az aghaye vahid jalilvand ye kam bishtar vasam tarif konin! har chi search mikonam etelaate khasi peyda nemikonam raje be ishun
mamnun misham
my yahoo id: boston1girl

ناشناس گفت...

سلام وب شاعرانه ای دارید
راستی میشه در مورد اقای جلیلوند بیشتر بنویسید!به نظرم واقعامرد نازنینی هستند ولی حیف که خوب شناخته نشدند.من واقعا عاشق شخصیتشون هستم!به وب ما یه سر بزنید خوشحال میشیم!داریم تماتم تلاشمونو میکنیم که بیشتر ایشونو به مردم بشناسونیم! موفق باشید www.vahidjalilvand.blogfa.com
.